Popularność ankiet CAWI w czasie COVID-19

Ankiety CAWI w ciągu ostatnich lat znacząco zwiększyły swoją popularność. W ostatnich latach stały się najczęściej stosowaną metodą badawczą, a czy zmienił to COVID-19? Nie, pandemia wpłynęła pozytywnie na popularność ankiet CAWI ze względu na swoje cechy charakterystyczne, z którymi warto się zapoznać.

 

Pośredni kontakt z respondentami

Ankiety CAWI stały się jeszcze bardziej popularne w czasie pandemii, niż były przed nią. Stało się tak dlatego, gdyż jest to jedna z niewielu pośrednich metod badawczych, a w dobie koronawirusa bezpośrednie spotkania międzyludzkie są w dużym stopniu ograniczone. Badania CAWI są przeprowadzane w sieci, co sprawia, że nie wymagają bezpośredniego kontaktu ankietera z respondentem. Osoba chcąca wypełnić ankietę musi posiadać jedynie dostęp do Internetu. Taki kontakt wpływa pozytywnie na zdrowie społeczeństwa, jak i rozprzestrzenianie się koronawirusa – jest ono zdecydowanie ograniczone. Pośredni kontakt wpływa także pozytywnie na jakość zbieranych danych, gdyż badania potwierdzają, że ludzie w sieci są znacznie bardziej otwarci i chętniej dzielą się swoimi szczerymi przemyśleniami. Niewątpliwie wpływa to pozytywnie na działania podejmowane przez osobę ankietującą, gdyż ma dostęp do rzetelnych danych, które sprawią, że wyciągnięte z nich wnioski będą odpowiednie.

 

Łatwy dostęp do ankiet CAWI

Z pewnością ankiety CAWI także są popularne w dobie pandemii ze względu na to, iż wiele osób przeszło na pracę, czy też naukę zdalną. Oznacza to, że przez większość czasu mają dostęp do urządzeń technologicznych podłączonych do sieci. Sprawia to, że w czasie przerwy w pracy, bądź w szkole mogą wypełnić udostępnioną ankietę internetową. Ankiety CAWI najczęściej udostępniane są w mediach społecznościowych, czy też wysyłane są na konkretny adres email. Dzięki temu użytkownicy Internetu od razu dostają powiadomienie o nowym mailu, co sprawia, że mogą wypełnić ankietę natychmiast, nie zapominając o niej. Takie działania świetnie wpływają na ilość uzyskiwanych odpowiedzi. Otrzymanie dużej liczby odpowiedzi zwrotnych jest dużym sukcesem dla osób przeprowadzających badanie, gdyż na ich podstawie mogą podjąć słuszne wnioski do dalszych działań. Sprawi to, iż unikną podjęcia złych decyzji, a co więcej właściciele firm zawsze będą o krok przed przedsiębiorstwami konkurującymi.

 

Szybkość ankiet CAWI

Ankiety online są szybkie w realizacji, co jest niesamowitym atutem w tak szybko zmieniającym się świecie. Właściciele firm oraz działacze powinni być przygotowani na różnego rodzaju możliwości. Dzięki przeprowadzaniu badań CAWI mogą w natychmiastowy sposób uzyskać potrzebne informacje. Ankiety internetowe są rozsyłane do wielu osób za pomocą Internetu, z którego korzysta większość społeczeństwa. Dzięki tak dużej popularności sieci możemy znaleźć na różnych portalach wiele osób o zróżnicowanych profilach demograficznych. Każda osoba jest inna, różni się pod pewnymi względami, jak wiekiem, płcią, miejscem zamieszkania, wysokością dochodów, czy rodzajem zainteresowań. Ze względu na tak dużą różnorodność w szybki sposób możemy znaleźć osoby odpowiadające postawionym przez nas kryteriom, co sprawia, że potrzebne dane możemy zebrać już w kilka godzin.

Nic dziwnego, że ankiety CAWI jeszcze bardziej zwiększyły swoją popularność, gdyż z pewnością są jedną z najszybszych i najtańszych metod badawczych. Dzięki nim możesz być stale na bieżąco z zachodzącymi zmianami. Warto pamiętać, że jeśli nie wiesz jak stworzyć odpowiedni szablon do badania internetowego to istnieją narzędzia do przeprowadzania ankiet online, takie jak SurvGo™, które ułatwiają przeprowadzenie ankiety CAWI.


Badania ankietowe od 4 zł.